Påsken i Lura

Påsken nærmer, og vi ser at den blir annerledes enn det vi hadde håpt. Kirkerådet har bestemt at alle gudstjenester bør avlyses, og nå har også menighetsrådet her i Lura konkludert med det samme. Dermed blir det ingen ordinære gudstjenester før tidligst 18. april. Vi håper at restriksjonene likevel snart kan lettes på igjen.

Vi ønsker likevel å markere påsken på en skikkelig måte! Påsken er den viktigste høytiden i kirken, og tar for seg hele spekteret av følelser og drama. Guds sønn ga sitt liv for oss, men stod opp igjen! Dette synes vi er viktig å markere, uansett situasjonen rundt. Derfor vil det legges ut noen korte videoandakter her på nettsiden, og på Facebook. Vi har også en bibelleseplan du kan følge gjennom påsken, den finner du ved å trykke her. Den er også i vårt menighetsblad.

God påske!

Lyset skinner i mørket,

og mørket har ikke overvunnet det.

Johannes 1, 5