Siste nytt

Hei kjære Lura kirke venn. Vi er nå tilbake i “full drift” igjen selv om pandemien fremdeles er rundt oss. Det er mye spennende som skjer i menigheten vår fremover. Utover de faste aktivitetene vil jeg fremheve noen arrangementer som vi ønsker du skal legge ekstra merke til. Du vil også finne mer og utfyllende info på Facebook og våre nettsider.

3. april:
3. april blir det temagudstjeneste tilknyttet Kirkens Nødhjelps fasteaksjon “Håp i en dråpe vann” ved ungdomsprest Simon Wallem-Dahl, sokneprest Øyvind Skjefrås Alsaker og Viggo Fagerjord. Lura kirkekor og konfirmantene deltar. Denne gudstjensten blir overført på NRK P1. Fint hvis du kommer litt tidligere en vanlig.

19. april:
Det nærmer seg vår og det som skjuler seg under bakken begynner å spire fram. Våren er en fin tid. Vi ønsker derfor å gjøre det ekstra fint rundt kirken ved å rydde opp i gammel “morro” Fjerne løv og kvister, rydde i bed osv. En våropprydding. Vi ser også at det er behov for å vaske vinduer både ute og inne. Vi inviterer derfor til dugnad 19. april fra klokka 14.00 – 19.00. Fint hvis du kan ta med redskap til eget bruk. Det vil også bli servert mat i 16 tiden. Hvis du ikke kan være med hele tiden så er vi taknemlig for den tiden kan har mulighet til å avse til felles beste. Fint hvis du gir beskjed til Torgrim at du kommer. tb473@kirken.no – 98256877 Link til mer info nederst på siden.

1. mai:
Gudstjenesten 1. mai blir ved sokneprest Øyvind Skjefrås Alsaker og Viggo Fagerjord. Denne blir også overført på NRK P1.

22. mai:
Etter gudstjenesten 22. mai inviteres det til årsmøte. Sett av tidspunktet i din kalender. Link til årsmelding og budsjett 22 nederst på siden. Det vil også bli lagt ut i papirversjon i kirka.

30. og 31. mai:
På ettermiddag/kveld 30. mai blir det generalprøve og 31. mai blir det forhåndsinnspilling av høytidstidgudstjenesten som skal vises på NRK TV og høres på NRK P1 1. pinsedag. Dette er en fullskala TV produksjon som innvolverer mange personer. Vi håper derfor at akkurat du kan være med på dette. Vi kommer tilbake med mer info rundt dette når det nærmer seg. Det blir høytidsgudstjeneste i kirka som vanlig 1. pinsedag.

12. juni:
12. juni klokka 11.00 blir det felles utegudstjeneste på “Ruten” for alle menighetene i Sandnes. Det blir ikke gudstjeneste i Lura kirke den dagen. Gudstjenesten blir ledet av sokneprest i Sandnes Lina Haaland. Tale ved prost Tom Krager. Musikk ved Bjarte Lending sammen med Gospelkoret Abraham. Det blir nattverd og kirkekaffe. Det blir diverse aktiviteter etter gudstjenesten. Speiderene deltar og andre grupper er også invitert til å stille med egene aktiviterer og innslag. Det blir også diveser innslag fra scenen fram til klokka 15. Så sett av denne dagen til en storsamling på “Ruten”

Ønsker alle en velsignet fin vår. Ta vare på deg selv og dine nærmeste.

Torgrim Bødalen – Daglig leder