Ny medarbeider!

Det er med stor glede jeg kan presentere vår nye menighetspedagog, Karoline Furre!

Karoline er 31 år og bor på Bekkefaret i Stavanger sammen med sin mann og sønnen på snart 3 år. Hennes utdanning baseres på blant annet fortellerkunst, dukketeater, film og dramapedagogikk med en bachelor i drama og teaterkommunikasjon, samt et år med praktiskpedagogisk utdannelse. De siste syv årene har hun jobbet som lærer og dramapedagog i barne- og ungdomsskolen. Kombinert med lærerjobben har hun tidligere turnert for Den kulturelle skolesekken. Det har gitt henne kompetanse innen formidling for barn, og hva som skal til for å lage noe som engasjerer dem.

Karoline sier selv: «Det å kunne invitere forskjellige mennesker inn i en raus og hyggelig atmosfære, det å lytte til barna eller leke med de er noe jeg brenner for. Etter å ha vokst opp med Den Norske kirke som min menighet, sitter jeg igjen med opplevelsen av mangfold, åpenhet og inkludering. Et sted hvor du kan ta med en venn fra klassen som ikke kjenner kirka på et gøy arrangement, og samtidig lære de grunnleggende kristne verdiene. Det var et godt sted å lande i hverdagen, og et sted som hadde plass til hele meg. Dette ønsker jeg å gi videre slik at flere kan få oppleve det»

Oppstart er i skrivende stund ikke helt avklart, men blir seinest 10. januar.

Ta imot Karoline med åpne armer og husk på henne i deres bønner.

Torgrim Bødalen
Daglig leder